fredag 4 november 2011

Skog och fläskpannkaka

Då var man hemma på välkänd mark igen. Har lite svårt att skriva just nu då min mamma ska försöka illustrera hur JAG går på tåget för att hitta kaffet som ska ingå i 1:a klass. Hon ställer sig i rätt riktning, visar tydligt vart tåget står, att hon själv står på perrongen bredvid tåget och hur man sedan ställer sig för att gå på tåget. Man bara jaha, det visste jag ju inte. Sedan ska hon försöka förstå vart i vagnen jag satt, sidan men en eller två rader och hur jag satt i förhållande till färdriktningen för att utifrån min position visa vart kaffet skulle ha stått. Men det går inte så bra. Det hela är för komiskt och jag kan inte sluta skratta. Vi kommer i alla fall fram till slutsatsen att det kanske inte fanns något kaffe på tåget. Skönt.

Annars har vi precis ätit fläskpannkaka och precis innan vi ska äta börjar jag säga "Muuuufaaasa" av någon konstig anledning. Tror det är för att jag och Eric alltid brukar härma honom om vi kollar på Lejonkungen och av någon outgrundlig anledning så kommer jag att tänka på just detta. Anywho, mamma hänger på(med om möjligt ännu mera inlevelse) "Muuuuuuufaaaasa". Sedan kommer det bästa när hon till slut säger: "Den är bra. Jag gillar den."

Yesbox, första dagen hemma och mamma levererar som vanligt. Detta kommer bli en bra helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar