lördag 5 november 2011

Åldersgräns på gympass, tack!

Känner att jag är lite sämre på att berätta om allt spännande som händer än min kära kollega men så är det ju om man är teknolog, aldrig ledig och om man är det är man på någon sorts fest någonstans eller annat trevligt.

Förutom detta har jag även lyckats skaffa ännu ett gymkort, detta kan man alltså gå på pass på, det andra kan man bara träna gym på. Båda för 700 kr tillsammans för ett halvt år, de ni, ganska najs att bo i en studentstad ändå vill jag lova. Vilket fall som helst hade jag det tajt efter skolan igår eftersom att jag skulle träffa lite folk i stan kl sex och hann endast att gå på det passet som låg mellan fyra och fem. Detta var intressant nog ryggjympa, eh vad det nu innebar. Jag lurar med min goda vän Josefin dit som inte alls är i någon tidspress med förhoppningen att det kanske i alla fall kan förbättra ens hållning lite grand. Vi kommer in i salen och det kanske är 12-14 andra personer där varav en till under 50. Jaha, detta kan ju bli spännande. Vi börjar att värma upp genom att GÅ runt i en cirkel och vifta lite på armarna sedan fortsätter vi med uppvärmningen i 20 min, därefter någon form av panchis-gympa i ca 15 minuter och sedan den obligatoriska nedvarvningen i 20 minuter. Jag säger bara, varför, varför kan det inte finnas en åldersgräns på sådana här pass?!

Förövrigt Köpenhamn idag, mycket trevligt, lyckades köpa tre par skor. Vem är förvånad, inte jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar