måndag 31 oktober 2011

Så kan det gå

Skulle efter dagens föreläsning möta upp Johanna i stan för en fika. Jag tänker att jag ska gena genom LTH för att snabbare komma fram. Kanske inte dagens smartaste beslut. Det råder ett smärre kaos då det verkar som att alla studenter ska hem JUST då och här snackar vi LTH:are, de cyklar liiite snabbare än alla andra. Men jag lyckas i alla fall parera mig fram mellan cyklister och gående på min odiskreta cykel där bromsarna låter så fort man kommer åt bromsen. Jag har nästan tagit mig igenom det värsta och på sluttampen ser jag en gående och tre killar på cyklar, varav den sista ännu inte kommit upp på sin cykel. En lätt match tänker jag. Inser dock med den farten jag har och att det råder högerregel i Sverige att jag måste parera mellan den gående och den sista killen på cykel(som inte riktigt börjat cykla ännu). Men jag kommer nära cyklisten. FÖR NÄRA. Mitt styre fastnar i hans jacka och där står vi, fast i varandra, mitt i rusningstrafik. Han ursäktar sig trots att det i princip var jag som körde in i honom och jag cyklar snabbt iväg med speeden á la LTH.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar