onsdag 26 oktober 2011

Pizza, plugg och killar i spagat

Idag har varit en ganska gråmulen dag. Föreläsning, plugg, pizza, mer plugg, tennis, försök till plugg och nu lite müsli efter ett fint besök på Willys med självaste Andy.
Eftersom dagen inte har haft mycket att bjuda på så tänkte jag berätta om en liten händelse som inträffade på gymmet häromdagen. Jag har precis lyckats ta mig igenom 5 km på löpbandet och känner mig nöjd med ett ordentligt träningspass efter flera veckor av nästintill obefintligt tränande. Jag beger mig därefter till hörnan med pilatesbollar, mest för att sitta och ta det lugnt och kolla på alla andra som kämpar men även för att skrapa ihop ca 15 situps=nöjd tjej. Helt plötsligt kommer det dit en kille. Lite FÖR tränad, iförd det obligatoriska tajta linnet och ett par äldre adidas mjukisar. Han börjar sen helt casually att gå ner i spagat. Ja, ni läste rätt, SPAGAT! Samtidigt som han intensivt beundrar sin prestation i spegeln. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra i denna situationen, jag är liksom inträngd i ett hörn och kan inte undvika att se det som händer framför ögonen på mig. Jag vill så gärna skratta men lyckas behärska mig och går strax därefter därifrån för att undvika en pinsamt situation med mig skrattandes på en pilatesboll bredvid en kille i spagat.
/Sandy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar