måndag 31 oktober 2011

Mystery man

Häromdagen blev jag väldigt glad och exalterad över en sak. Nu när mitt Spotify premium har gått ut så har jag övergått till att lyssna på itunes. Och i torsdags gjorde jag upptäckten att under rubriken delning så har jag ibland tillgång till en annans itunes konto, nämnligen en man vid namnet Matthew Lawson(?). Det hela är väldigt oklart och stundtals väldigt frustrerande då han bara försvinner och jag får nöja mig med mitt skrala utbud av låtar. Och han har ju så bra musik! Vi snackar Fleet Foxes, Bright Eyes, Bon Iver, JP Harvey, Bob Dylan etc. Men mest frusterande av allt är ju att jag kan inte lägga över låtarna till mitt ituneskonto vilket gör att jag inte kan avnjuta denna musik någon annanstans än vid min dator. Visst, det är inte fy skam det heller men lite bra musik på tåget hade ju inte skadat.
Well well, jag är i alla fall fast beslutet att ta reda på vem denne mannen är och om han så kindly skulle vilja dela med sig av sin ljuva musik. I´ll keep you posted om hur det hela utvecklar sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar