fredag 9 december 2011

Det var ett tag sen nu


Jag får villigt erkänna att jag inte varit den frekventaste bloggaren det sista, har inte fått in någon bra rutin på det där än, men det kommer väl så småningom.

Har sedan sist skrivit ytterligare än tenta, haft sittning efter den där jag gick som florist, blommigt blev det och det bjöds på pizza slice till huvudrätt, fint ska det va! Sedan kanske det mest intressanta av allt, jag är numera sambo. Yesbox. Sedan den 1:a december bor jag numera (fortfarande på Delphi) hos den andra halvan av den här bloggen, Andy. Mycket trevligt och en bättre roommate får man leta efter!

Flytten gick även den smidigt. Mina päron kom ner och hjälpte till. Medan de sov i min säng dagen innan flytten så kom jag insläntrandes på natten efter tentasittningen och fick sova på ett liggunderlag (läs; golvet). Skön uppladdning.

Det blev även en del skratt under dagen vilket är oundvikligt när mina föräldrar, speciellt mamma, är i farten. När vi är påväg från Andy's rum gör pappa dagens iakttagelse. Han spottar grillar på en balkong och lägger kommentaren: "Där har dem grillparty ibland". Yesbox.

Men mamma ville inte vara sämre. Ho hittar genvägar för att spara tid. Istället för att gå tio meter extra så väljer hon att gena mellan cykelställen och buskar, med luva på för att det är kallt och blåser. Kan kanske vara lite svårt att se det komiska i det hela så tänker därför bjuda på en bild för att ni lättare ska kunna visualisera er detta scenario.


Casually sneaky around med lite heinz chilisås och blommor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar